Saturday, December 20, 2008

misi buat temanku...

Aku membenci kemungkaran itu,
namun aku takut kebencian aku pada pelakunya,
dan menyelinap si gelap busuk yang bangga dengan diri di hatiku,
menganti ruang syukur yang sesepatutnya luas dalam jiwa pilihan hidayah,
Istighfarku berpanjangan,
dengan sebak mendalam,
aku hanya hamba~MU yang lemah,
YA Pemilik Hatiku
Kenapa kebencian itu tidak ditukar dengan sayang,
sayang mereka jauh dari rahmat tuhan,
dan kerana sayang dan sepatutnya aku mampu mengubahi mereka bukan mengasari...
kerana kita mungkin seperti mereka tika dulu...

sy mula belajar x mudah membenci manusia kerna kejahilan atau ikutan nafsu,tetapi sebaliknya mencari jalan untuk mengubah keadaan yg x baik itu..dan teman2 ku...aku perlukan bantuan kalian untuk jgn menutup mata dengan kemungkaran. walaupun kita bukan dr golongan pelaku,sekiranya bencana diturunkan,tetap menimpa pelaku atau bukan pelaku kerna kurang ingat mengingati hukum ALLAH...tegurlah sy tika leka,dan sm2 kita bel untuk memandang satu teguran itu dr sudut positif

ALLAH berfirman dalam surah al-anfaal:

24. Hai orang-orang yang beriman, penuhilah seruan Allah dan seruan Rasul apabila Rasul menyeru kamu kepada suatu yang memberi kehidupan kepada kamu[605], Ketahuilah bahwa Sesungguhnya Allah membatasi antara manusia dan hatinya[606] dan Sesungguhnya kepada-Nyalah kamu akan dikumpulkan.

25. Dan peliharalah dirimu dari pada siksaan yang tidak khusus menimpa orang-orang yang zalim saja di antara kamu. dan Ketahuilah bahwa Allah amat keras siksaan-Nya.

[605] Maksudnya: menyeru kamu berperang untuk meninggikan kalimat Allah yang dapat membinasakan musuh serta menghidupkan Islam dan muslimin. juga berarti menyeru kamu kepada iman, petunjuk jihad dan segala yang ada hubungannya dengan kebahagiaan hidup di dunia dan akhirat.

[606] Maksudnya: Allah-lah yang menguasai hati manusia.

0 comments:

Blogger template 'Purple Mania' by Ourblogtemplates.com 2008

Jump to TOP