Tuesday, November 30, 2010

UZAR - Doa Dari Hadis Sohih : Khusus Elak Di Rogol & Cabul

Bismillahirahmanirahim...

Doa Dari Hadis Sohih : Khusus Elak

Di Rogol & Cabul

Oleh

Zaharuddin Abd Rahman

www.zaharuddin.net

Terdapat beberapa pertanyaan tentang doa yang khusus bagi kaum wanita samada dewasa dan kanak-kanak untuk mengelakkan mereka dari terperangkap dalam situasi yang boleh membawa kepada rogol, pencabulan dan lebih dahsyat lagi deraan seks yang diakhiri dengan pembunuhan.

Moga DiPelihara

Maka di sini, selain doa dari hadis sohih pelindung setiap kali keluar rumah yang telah saya paparkan di artikel berkenaan Al-Marhumah Nurin Jazlin sebelum ini. Iaitu :-

رَسُولَ اللَّهِ يقول من قال بِسْمِ اللَّهِ الذي لَا يَضُرُّ مع اسْمِهِ شَيْءٌ في الأرض ولا في السَّمَاءِ وهو السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ لم تُصِبْهُ فَجْأَةُ بَلَاءٍ حتى يُصْبِحَ وَمَنْ قَالَهَا حين يُصْبِحُ ثَلَاثُ مَرَّاتٍ لم تُصِبْهُ فَجْأَةُ بَلَاءٍ حتى يُمْسِيَ

DALAM sebutan rumi : BISMILLAH ALLAZI LA YADURRU MA'ASMIHI SYAIUN FIL ARDI WA LA FIS SAMAIE , WAHUWAS SAMI'UL 'ALIM

Ertinya : Rasulullah s.a.w didengari berkata sesiapa yang berdoa : "Dengan nama Allah yang tiada dimudaratkan sesuatu apapun dengan namaNya samada di bumi dan di langit, dan Dialah maha mendengar dan maha mengetahui" sebanyak 3 kali, maka ia tidak ditimpa kesusahan bala dan musibah sehinggalah subuh esoknya, dan barangsiapa membacanya ketika subuh 3 kali, ia tidak ditimpa kesusahan bala dan musibah sehingga petangnya" ( Riwayat Abu Daud, 4/323 ; At-Tirmidizi, 5/465 dan Ahmad ; Tirmizi : Hasan - Teks doa berwarna Merah Syeikh Syuaib ; Hasan)

Ingin saya utarakan satu lagi doa sohih yang dibaca oleh isteri Nabi Ibrahim a.s (iaitu Siti Sarah) yang menyebabkan para lelaki zalim termasuk rajanya melarikan diri, saya sertakan sekali sumber rujukannya dari hadis Nabi s.a.w.

اللّهُمَّ اِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ اني آمَنْتُ بِكَ وَبِرَسُولِكَ وَأَحْصَنْتُ فرجي إِلاَّ على زوجي فَلاَ تُسَلِّطْ عَلَىَّ الْكَافِرَ

DALAM SEBUTAN RUMI : ALLAHUMMA IN KUNTA TA'LAMU INNI AAMANTU BIKA, WA BIRASULIKA WA AHSONTU FARJI ILLA 'ALA ZAWJI FALA TUSALLIT 'ALAYYA AL-KAFIR WA AZ-ZALIM

Ertinya : Ya Allah, jika engkau mengetahui bahawa aku beriman kepada Mu dan Rasul Mu, dan aku menjaga kehormatanku hanya untuk suamiku, maka lindungilah aku daripada dikuasai oleh orang-orang kafir dan zalim" ( Riwayat Al-Bukhari, no 2104, 2/722 ; Sunan Al-Baihaqi, 5/97; Musnad ahmad, 2/403 ; Fath Al-Bari, 6/393; Umdat Al-Qari, 12/30 ; Sohih )

Semoga ia dapat dihafaz dan di amalkan oleh semua wanita Muslimah, Cuma jangan lupa bahawa doa ini bersoifat tawassul dengan amal soleh anda, iaitu apabila diikat dengan imannya dengan Allah s.w.t dan RasulNya dan telah dijaga kehormatannya dan sudah tentu auratnya.

Justeru, seolah-olah kemaqbulan doa ini juga diikat tentang kewajiban untuk beriman dengan Allah dan rasulNya dan menutup aurat anda. Tanpanya, doa ini masih amat digalakkan untuk dilakukan, cuma jaminan seolah-olah lebih pasti bagi yang apa yang dikatanya (dalam doa ini) menepati apa yang sebenarnya penampilan fizikal anda.

Justeru, jika berbaju kebaya terbelah, baju sendat menampakkan susuk tubuh, berpakaian nipis seolah telanjang, bersolek canggih seperti artis bukan Islam..sudah tentu doa ini sahaja belum cukup mampu menjaga anda. Bukan kerana Allah s.w.t tidak mampu, tetapi Allah s.w.t tidak anggap wanita itu layak dek kerana kedegilannya sendiri.

Fikirkanlah.

Sekian

Zaharuddin Abd Rahman

http://www.zaharuddin.net/

12 Ramadhan 1428 H

24 September 2008

P/S ; DIBENARKAN SEMUA PIHAK UNTUK MENGEDARKAN TULISAN INI. SAYA MEMBERIKAN KEIZINAN MALAH GALAKKAN.


FAKTA: Kes culik, rogol dan bunuh

  • 18 Mei 1999 - Mayat pelajar berusia 17 tahun, Audrey Melissa Bathinathan berhampiran Sekolah Perempuan Methodist Kuala Lumpur. Mayat mangsa ditemui berhampiran sekolahnya. Bedah siasat mendapati beliau dipukul di kepala, dirogol dan dijerut lehernya.

  • 7 Oktober 2000 - Mayat gadis berusia 24 tahun, Noor Suzaily Mukhtar ditemui di Taman Bukit Tinggi, Klang. Mangsa dirogol dan bunuh dalam sebuah bas ekspres dan mayatnya dicampak di sebuah jalan di kawasan pembinaan Taman Bukit Tinggi, Klang.

  • 23 Oktober 2000 - Nor Shuhada Borak, 6, ditemui mati dalam tangki air di bumbung bangunan kediaman tiga tingkat jenis townhouse di Selayang dalam keadaan separuh bogel dan lebam pada muka dan tangan.

  • 14 Februari 2001 - Gadis berusia 17 tahun, Farrah Deeba Rustam dirogol dan di bunuh di bawah jambatan jalan masuk ke Kampung Tersusun Batu 2, Jalan Lama Bidor-Tapah. Mangsa mati akibat dicekik menggunakan tali lebar seperti tali pinggang keledar.

  • 13 Ogos 2001 - Seorang kanak-kanak perempuan berusia tujuh tahun dirogol sehingga terkeluar usus oleh dua remaja berusia 19 tahun tahun ketika merompak keluarga mangsa di rumahnya di Taman Bukit Maluri, Kepong.

  • 8 Oktober 2002 - Pelajar sekolah menengah ditolak dari atas jejantas, ditendang dan dicekik sebelum dirogol di bawah jejantas Jalan Reko, Kajang antara jam 2.35 petang dan 4 petang. Mangsa mengalami patah tulang belakang dan nyaris meninggal dunia. Kaki dan tangan mangsa juga diikat ke belakang dan badannya ditutup dengan plastik hitam, mulut disumbat dengan stokin dan diikat dengan sapu tangan sebelum ditinggalkan

  • 6 November 2002 - Kanak-kanak berusia dua tahun, Siti Nurliyana Shamimi Rosdi, diculik, dirogol dan dibunuh, dijumpai dalam keadaan bogel di tebing Sungai Kedah, kira-kira 500 meter dari rumahnya di Kampung Seberang Terus. Bedah siasat mendapati ada kesan koyak pada kemaluan mangsa, selain

    lebih 40 kesan luka pada badan dan perdarahan dalam otak mangsa, dipercayai akibat dipukul dengan benda keras.

  • 5 Disember 2003 - Pembunuhan wanita berusia 22 tahun,Noritta Samsudin di Kondominium Puncak PrimaGalleria, Sri Hartamas, Kuala Lumpur menimbulkan kontroversi kerana didakwa dirogol sebelum dibunuh.

  • 13 Jun 2003 - Canny Ong lay Kian dilarikan dari Bangsar Shopping Center. Mayat mangsa ditemui separuh rentung di dalam sebuah longkang tepi jalan, di Jalan Klang Lama, Kuala Lumpur.

  • 8 Januari 2004 - Kanak-kanak berusia 10 tahun, Hasirawati Saridi ditemui mati dipercayai dibunuh dan dirogol ketika dalam perjalanan ke sekolah di Kampung Ratau, Menggatal, Kota Kinabalu, Sabah, 8 Januari lalu.

  • 17 Januari 2004- Kanak-kanak berusia 10 tahun, Nurul Huda Abdul Ghani dirogol, diliwat sebelum dibunuh di stesen pencawang TNB Kampung Pekajang, Gelang Patah, Johor.

  • 23 November 2004 - Pembunuhan Mazny Abdullah di Junjung, Bukit Mertajam, Pulau Pinang.

  • 17 September 2007 - Mayat kanak-kanak ditemui dalam beg di Petaling Jaya sebelum disahkan Nurin Jazlin Jazimin yang dilaporkan hilang pada 20 Ogos 2007 selepas keluar dari rumahnya di Seksyen 1, Wangsa Maju untuk ke pasar malam. Bedah siasat menunjukkan kanak-kanak berusia lapan tahun itu mengalami penderaan seksual yang menjadi punca kematiannya.

  • Sumber :
    http://www.zaharuddin.net/lelaki-&-wanita/602-doa-khusus-elak-rogol-a-cabul--amalkanlah.html

    Monday, November 8, 2010

    Di Sebalik seorang pejuang...

    Bismillahirahmanirrahim...

    SUBHANALLAH, WAL HAMDULILLAH , ALLAHU AKBAR...

    Syukur kepada ALLAH, sabtu yang lepas (6 November 2010) saya sempat mengulas tentang seorang tokoh yang tidak asing lagi dalam perjuangan menegakkan kebenaran di bumi Palestin yang tercinta dalam usrah bersama-sama adik-adik medik. InsyaALLAH, sedikit perkongsian untuk renungan bersama.

    Saya memilih Apache~ As-Syahid Dr Abd Aziz Rantisi

    Dr Abd Aziz Rantisi, nama yang sangat mekar di sanubari setiap warga Palestin yang impikan kemerdekaan dari tangan gelojoh Israel laknatullah. Kata-katanya yang bersemangat ibarat aura yang turut sama diserap oleh para pendengarnya. Menyelusuri rentetan hidup perjuang ini , saya tersedar yang pejuang ini bukan berseorangan. Keyakinan kepada ALLAH S.W.T dan rasulullah, selain bersama As-Syahid Sheikh Ahmad Yassin sebagai teman yang sangat kuat dalam pejuangan, beliau juga di dokong keluarga yang sangat memahami erti perjuangan.

    Di Sebalik seorang pejuang...
    Untuk mengulas panjang lebar mengenai tokoh bersemangat waja, sungguh saya tidak mampu, episod demi episod perjuangan yang panjang dan penuh dengan darah tetapi semangatnya tidak pernah padam. Sekadar berkongsi apa yang saya dapat selepas mengulas tentang tokoh ini bersama sahabat-sahabat.

    Di sebalik seorang pejuang itu ada pertolongan dari ALLAH S.W.T dan peringatan dari nabinya. Orang yang berjuang di jalan ALLAH, hatinya hanya menanti pertemuan dengan Sang Khaliq di jannah. Rasulullah SAW mengatakan, “barang siapa yang merindukan pertemuan dengan Allah, maka Allah pun merindukan pertemuan dengan-Nya…. ". Hatinya juga rindu dengan pertemuan dengan lelaki yang paling dicintainya. Cinta dan rindu itu membakar semangatnya, dan darah serta kematian bukanlah kuman yang menjangkit jiwanya. Setiap duri-duri di jalan dakwah tidak sedikitpun menguris semangat juangnya, tidak sedikitpun melemahkan langkahnya. Adakah ALLAH akan membiarkan kita begitu sahaja terkulai dalam ujian?

    Daripada Abu Hurairah r.a. daripada Rasulullah s.a.w., sabdanya:
    ALLAH Azza wa jalla berfirman-dalam Hadis Qudsi: "Aku adalah menurut sangkaan hambaKu dan Aku akan selalu besertanya
    selama ia mengingat padaKu."

    Pejuang-pejuang ini tidak pernah gentar kerana sangkaannya kepada ALLAH adalah sangkaan yang baik. Layakkah seorang pejuang berkata, apalah nasibku , dah berusaha tetapi gagal jugak?...Tiada istilah gagal dalam kamus kehidupan seorang pejuang seperti Dr Abd Aziz Rantisi ini, maka contohilah dikala anda telah mengistiharkan diri anda adalah pejuang di jalan ALAH. Maka jangan bersedih wahai diriku dan juga sahabat-sahabatku dengan mehnah dan tribulasi (ujian dan kesusahan) yang kita perlu hadapi di dunia yang entah ada atau tidak pada detik yang akan datang.

    Di sebalik seorang pejuang, ada sahabat-sahabat yang mendokongnya. Agama ini tidak tertegak dengan tulang 4 kerat dan akal total dari seorang lelaki sahaja. Rasulullah jua bersama-sama sahabat-sahabatnya. Dr Abd Aziz Rantisi juga perlukan teman. Bersama As-Syahid Sheikh Ahmad Yassin dan sahabat-sahabat yang lain menyebabkan wujudnya HAMAS dengan izin dari ALLAH. Saya sangat kagum dengan As-Syahid Sheikh Ahmad Yassin, dan saya yakin sahabat-sahabat juga begitu, tiada apa yang kita lihat dari pada luaran lelaki ini, meskipun jasadnya lumpuh ( quadriplegic- kehilangan keempat-empat fungsi tangan dan kaki) dan penglihatannya hampir buta, tetapi ruh perjuangan yang sentiasa berkobar-kobar dan mengalir dalam jiwa menyebabkan jasadnya sentiasa hidup dalam perjuangan. Sehingga, israel maha pengecut itu sanggup menghantar helikopter untuk melancar peluru berpandu untuk menamatkan riwayat lelaki ini. Betapa perlunya teman untuk meneruskan survival dakwah. Dan bukan teman yang sempurna segala-galanya, tetapi teman yang ikhlas dan bersemangat menanti syahid. Maka tiada istilah tidak layak menyertai dakwah untuk sesiapa yang mengiktiraf dirinya sebagai muslim.

    Inilah gambaran orang-orang beriman yang digambarkan oleh Allah sunhanahu wataala,
    "…Mereka kasih kepada Allah dan Allah kasih kepada mereka, mereka berkasih sayang sesama mukmin (izillah alal mu’mimin) dan tegas terhadap golongan kafir (a’izatul alal kafirin), mereka berjihad di jalan Allah dan tidak takut kepada celaan orang-orang yang mencela…”

    Di sebalik pejuang itu, ada dua wanita. Selalu kita dengar yang disebalik kekuatan seorang lelaki itu ada seorang perempuan. Saya agak kurang bersetuju dengan pandangan itu setelah membaca pernyataan ini:

    "Di belakang seorang lelaki yang agung pastinya seorang wanita yang mulia", demikianlah ungkapan yang disebut kepada isterinya Ummu Muhammad. Namun Ummu Muhammad segera menyanggah kata-kata ini. Sebaliknya beliau memuliakan ibu asy-Syahid yang mana di atas didikan kemuliaan dan kehebatan daripada almarhumah ibunyalah lahir
    asy-Syahid Abdul Aziz Rantisi.

    (sumber: klik sini)

    Tiada seorang anak tanpa ibu kecuali nabi ALLAH , Nabi Adam a.s. Untuk melahirkan seorang ataupun ramai pejuang, yang mendidiknya perlu dari kalangan pejuang. Kisah-kisah ibu di palestin, ada kisah-kisah yang penuh ketabahan, ibu-ibu mendambakan perjuangan di jalan ALLAH langsungan itu dialirkan dalam darah-darah anak-anak palestin. Sepertimana Khansa binti Amru ,yang sangat merindukan syahid keempat-empat puteranya dan tidak meratap atau goncang imannya setelah mendenar perkhabaran kesyahidan putera-puteranya. Antara bait-bait kata yang diyakininya:
    “Segala puji bagi Allah yang memuliakan diriku dengan syahidnya mereka, dan aku berharap kepada Rabb-ku agar Dia mengumpulkan
    diriku dengan mereka dalam rahmat-Nya”.

    Untuk melahir dan mendidik anak-anak, bukan sahaja soleh atau solehah, tetapi ada jiwa pejuang, maka didiklah diri kita dahulu. Sesungguh peringatan ini untuk saya dan juga sahabat-sahabat- tidak bertepi semua kesenangan dunia yang di cari tanpa mengharap redha ALLAH.

    Seorang lagi wanita yang mendokong Dr Abd Aziz Rantisi adalah
    Ummu Muhammad, wanita yang cekal dan tetap meneruskan perjuangan suaminya setelah suaminya syahid. Ini adalah tinta seorang isteri pejuang:

    Saudari-saudariku yang dikasihi: Sesungguhnya peranan wanita bukan sekadar yang kamu sumbangkan sekarang sahaja, bahkan peranan kita adalah bersama para lelaki dan Rasul s.a.w yang mulia telah
    bersabda : Setiap kamu adalah ketua, dan setiap ketua pasti akan dipertanggungjawabkan ke atas orang bawahannya ..dan wanita itu adalah dipertanggungjawabkan di rumah suaminya dan ia akan dipersoalkan apa yang di bawahnya ?. Sesungguhnya telah terakam contoh terbaik wahai saudari-saudariku yang dikasihi di lembaran-lembaran terdahulu, maka peranan kamu setelah syahidnya suami ataupun anakmu, ialah menyempurnakan peranan kamu dalam kehidupan mereka. Semoga Allah menetapkan pendirian dan menjaga serta menghimpunkan kamu bersama (sumber: klik sini)



    sayap kiri pejuang

    Di sebalik pejuang itu, sentiasa ada orang-orang muslim yang ikhlas mendambakan CINTA ALLAH yang sanggup mengorbankan apa sahaja demi matlamatnya untuk mencapai cinta agung ini...Ya ALLAH , moga kami termasuk di kalangan orang-orang yang berjihad di jalan~MU dengan ikhlas.


    Sumber:
    1. Memperingati syahidnya Dr Abd Aziz Rantisi
    2.Pulangnya Asy-Syahid Dr Abdul Aziz Rantisi
    3. As-Syahid Sheikh Ahmad Yassin, terbitan PTS
    4. dan lain-lain...ilmu ALLAH kan luas ^-^



    2 Zulhijjah 1431H/ 9 November 2010
    Alhamdulillah selesai pada 8.06 pagi
    @>----------------------------------------------Untaian mawar buat sahabat
    Andai ISLAM di umpamakan seperti bangunan usang yang hampir roboh, maka akan aku berjalan seluruh dunia mencari jiwa-jiwa muda, aku tidak ingin mengutip ramai bilangan mereka, tapi aku ingin hati-hati yang ikhlas untuk membantuku & bersama denganku membina kembali bangunan yang usang itu menjadi sebuah bangunan yang tersergam indah..
    ~ Imam Assyahid Hasan Al-Banna ~

    Blogger template 'Purple Mania' by Ourblogtemplates.com 2008

    Jump to TOP